سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلم یار_majid karimi
 
قالب وبلاگ

آقداش، روستایی از توابع بخش قره چای شهرستان خنداب در استان مرکزی ایران است.[2] راه اصلی درآمد مردم این روستا باغات انگور است و بزرگترین روستای بخش قره چای شناخته شده‌است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان سنگ سفید قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395 جمعیت آن 3000 نفر (700 خانوار) بوده‌است.بااحتساب روستاهای وابسته ی به این روستا که کلیه ی مایحتاج خود راازاین روستا خریداری می کنند،جمعیت این روستا به 5000 نفر می رسد.

https://www.iribnews.ir/009UIV

اراک- استاندار مرکزی گفت: بررسی و پیگیری برای اضافه شدن یک بخش و بخشداری به شهرستان خنداب با مرکزیت آقداش، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده شامگاه سه شنبه در آخرین برنامه های چهارمین روز از هفته دولت در دیدار با مردم روستای آقداش از توابع شهرستان خنداب، شرایط این روستا را نسبت به روستاهای مجاور خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: این روستا نسبت به 11 روستای مجاور خود مرکزیت دارد و از جمعیت نزدیک به سه هزار نفری برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به مطالبه مردم این روستا در خصوص دهستان شدن آقداش باید گفت شاید انجام این کار امتیازی برای این روستا محسوب نشود بنابراین نیاز به اقدامات کارشناسی بیشتری دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بررسی و پیگیری کارهای مربوط به اضافه شدن یک بخش و بخشداری به شهرستان خنداب ضرورت دارد و در این راستا پس از موافقت استانداری مکاتبات لازم را با وزارت کشور پس از انتخابات مجلس انجام خواهیم داد.

آقازاده اضافه کرد: نتایج مربوطه را پس از بررسی و کارشناسی های لازم از سوی کارشناس های وزارت کشور، تا پایان سال اعلام خواهیم کرد و این اقدام مطلوب است، زیرا به واسطه مرکز بخش شدن، برای روستای آقداش ایجاد شهرداری هم ابلاغ می شود.

 

استان‎: ‎مرکزی
سال بنیاد‎: ‎باستانی
پیش‌شماره? تلفن‎: ‎0863563

[ شنبه 99/4/21 ] [ 4:21 عصر ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب