سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلم یار_majid karimi
 
قالب وبلاگ

ترازنامه یکی از دو صورت مالی است که توسط فرد حسابدار در شرکت تهیه می شود. این بخش مربوط به اصطلاحات مهم حسابداری است که گیج کننده و نامفهوم می باشد.

1. حساب های پرداختنی (AP)

حسابهای پرداختنی  در یک بنگاه اقتصادی شامل کلیه هزینه هایی است که متحمل شده اما هنوز پرداخت نکرده است. این حساب به عنوان بدهی شرکت ثبت می شود.

2. حساب های دریافتنی (AR)

حساب های دریافتنی شامل همه ی درآمدهای حاصل از فروش است که یک شرکت تأمین کرده اما هنوز مبلغی را برای پرداخت آن جمع نکرده است. این حساب در ترازنامه به عنوان دارایی ثبت شده و احتمالاً در کوتاه مدت به پول نقد تبدیل می شود.

3. هزینه تعهدی 

هزینه ای که شرکت یا بنگاه اقتصادی متحمل شده است اما هنوز پرداخت نشده است با عبارت هزینه تعهدی توصیف می شود.

4. دارایی (A)

هرچیزی که در شرکت دارای ارزش مادی باشد. اینها به ترتیب نقدینگی ، از پول نقد (بیشترین نقدینگی) تا زمین (کمترین نقدینگی) در ترازنامه ذکر شده اند.

5. ترازنامه (BS)

صورت مالی که کلیه دارایی ها ، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام شرکت را گزارش می کند. همانطور که توسط نام آن پیشنهاد شده است ، ترازنامه مطابق با معادله <دارایی ها = بدهی ها + حقوق صاحبان سهام> است. 

6. ارزش کتاب (BV) 

با استهلاک یک دارایی ، ارزش آن از دست می رود بدون استهلاک انباشته ارزش کتاب ارزش اصلی یک دارایی را نشان می دهد.

تعریف حقوق در حسابداری

7. حقوق صاحبان سهام (E) 

حقوق صاحبان سهام ارزش باقی مانده پس از حذف بدهی ها را نشان می دهد. اگر دارایی های خود را در نظر بگیرید و بدهی های خود را کم کنید ، سهام شما باقی می ماند ، که بخشی از شرکت متعلق به سرمایه گذاران و صاحبان آن است.

8. موجودی کالا 

موجودی مفهومی است که برای طبقه بندی دارایی هایی که یک شرکت برای فروش به مشتریان خود خریداری کرده و هنوز فروخته نشده است ، اطلاق می شود.

9. مسئولیت (L) 

کلیه مبالغی که یک شرکت هنوز پرداخت نکرده است ، به عنوان بدهی یاد می شود. بدهی های مشترک شامل وام ، حقوق، حساب های پرداختنی و دستمزد است.

10. هزینه کالاهای فروخته شده (COGS) 

هزینه کالاهای فروخته شده هزینه هایی است که از فروش یک محصول و یا خدمت ایجاد می شود.  در این گروه هزینه هایی که برای راه اندازی کسب و کار مورد نیاز است شامل نمی شوند.

11. استهلاک (Dep)

به دست رفتن ارزش یک دارایی در طول زمان استهلاک می گویند.همچنین ، یک دارایی باید ارزش زیادی داشته باشد تا استهلاک آن را ضمانت کند.  دارایی های مشترک مورد استهلاک خودرو و تجهیزات هستند. استهلاک در صورت سود و زیان به عنوان هزینه ظاهر می شود . استهلاک به عنوان "هزینه غیر نقدی" طبقه بندی می شود زیرا تأثیر مستقیمی بر موقعیت نقدی سازمان ندارد.

12. هزینه (هزینه)

هرهزینه متحمل شده توسط تجارت است.

13. حاشیه ناخالص (GM)

حاشیه ناخالص درصدی است که با گرفتن سود ناخالص و تقسیم بر درآمد برای مدت مشابه به دست می آید. پس از کسر هزینه کالاهای فروخته شده این نشان دهنده سودآوری یک شرکت است.

14. سود ناخالص (GP)

بدون در نظر گرفتن هزینه های سربار، سود ناخالص نشان دهنده سودآوری یک شرکت است و همچنین از کسر هزینه کالاهای فروخته شده از درآمد برای مدت مشابه محاسبه می شود.

15. صورت سود و زیان

صورت مالی است که درآمد ، هزینه ها و سودها را در یک دوره زمانی مشخص نشان می دهد شود. تا زمانی که کلیه هزینه ها حساب شود درآمد حاصل در بالای گزارش نشان داده می شود و هزینه های مختلف (هزینه ها) از آن کم می شود. نتیجه درآمد خالص است. جهت توضیح دقیق این بخش می توانید از ترجمه های حرفه ای رشته حسابداری بهرهمند شوید، که سایت دانش گستر انتخاب مناسبی خواهد بود.

16. درآمد خالص (NI)

درآمد خالص مبلغی است که از طریق سود حاصل می شود. این هزینه با در نظر گرفتن درآمد و کسر کلیه هزینه های یک دوره خاص ، از جمله مالیات محاسبه می شود.

17. حاشیه خالص

درصدی که سود یک شرکت را نسبت به درآمد آن نشان می دهد حاشیه خالص نام دارد . با گرفتن درآمد خالص و تقسیم آن بر درآمد برای یک زمان خاص محاسبه می شود.

18. درآمد (فروش) (Rev)

هر پولی است که توسط تجارت به دست می آید درآمد نام دارد.

19. دوره حسابداری

یک دوره حسابداری در همه ی صورت های مالی (مثل صورت سود ، ترازنامه و صورت جریان های نقدی) تعیین شده است. این دوره بازه زمانی را گزارش می کند که در بیانیه ها اعلام می شود. جهت توضیح بیشتر تعریف دوره حسابداری میتوانید از ترجمه منابع معتبر کمک بگیرد . برای ترجمه های حرفه ای رشته حسابداری سایت دانش گستر انتخاب مناسبی خواهد بود.

20. تخصیص

عبارت تخصیص روش تخصیص هزینه به حساب ها یا دوره های مختلف را توصیف می کند. به عنوان مثال ، هزینه ای را می توان در طی چند ماه تخصیص داد (مانند مورد بیمه) یا به چندین بخش اختصاص داد (همانطور که اغلب با هزینه های اداری برای شرکت های دارای چندین بخش انجام می شود).

21. نهاد تجاری (یا حقوقی)

این ساختار نوعی تجارت است. تشکیلات مشترک شرکت شامل مالک انحصاری ، مشارکت و مسئولیت است. هر نهاد مجموعه ای منحصر به فرد از الزامات ، قوانین و مفاهیم مالیاتی را دارد.

22. جریان نقدی (CF)

جریان نقدی اصطلاحی است که در یک تجارت جریان وجوه نقد را بیان می کند. جریان نقدی خالص برای یک دوره زمانی با در نظر گرفتن مانده نقدی شروع و کسر مانده پول نقد پایان یافت می شود. یک عدد منفی نشان می دهد که پول نقد بیشتری از تجارت وارد شده است ، همچنین یک عدد مثبت خلاف این را بیان میکند.

23. حسابدار رسمی (CPA)

نامی است که یک حسابدار می تواند با قبولی در آزمونو برآورده ساختن شرایط لازم برای تحصیل و تجربه کار ، که بسته به ایالت متفاوت است ، کسب کند.

24. اعتبار

اعتبار مساوی است با افزایش در حساب بدهی یا حقوق صاحبان سهام ، یا کاهش در دارایی یا حساب هزینه.

25. بدهی

بدهی مساوی است با افزایش در حساب دارایی ، یا کاهش در بدهی یا حساب حقوق صاحبان سهام.

26. متنوع سازی

نوعی کاهش خطر متنوع سازی نام دارد. هدف از این کار تخصیص سرمایه در میان بسیاری از دارایی ها می باشد تا عملکرد هر یک از دارایی ها عملکرد کل را تغییرندهد.

27. نماینده ثبت نام شده (EA)

یکی دیگر از نام گزاری های مربوط به حسابداری نماینده ثبت نام شده نام دارد و به متخصصانی اختصاص داده می شود که با موفقیت آزمایشات مربوط به نمایش تخصص در مشاغل و مالیات های شخصی را پشت سر گذاشته اند. معمولاً برای تکمیل پرونده های مالیات مشاغل، نمایندگان ثبت نام شده به دنبال اطمینان از انطباق با قوانین مالیاتی هستند.

28. هزینه ثابت (FC)

هزینه ای است که با حجم فروش تغییر نکند هزینه ثابت نام دارد.  به عنوان مثال ، اگر یک بنگاه اقتصادی فروش بیشتری داشته باشد حقوق تغییر نخواهد کرد. نقطه مقابل هزینه ثابت ، هزینه متغیر است.

29. جنرال لجر (GL)

به دفتر کل ثبت کامل معاملات مالی شرکت جنرال لجر می گویند. از GL برای تهیه همه ی صورت های مالی استفاده می شود.

30. اصول حسابداری معمولاً پذیرفته شده (GAAP)

این مقرراتی است که کلیه حسابداران زمان انجام کار حسابداری از آن پیروی می کنند. این مقررات کلی وضع شده است تا هنگام دیدن گزارش های مالی یک تجارت ، مقایسه "سیب با سیب" آسان تر باشد.

31. علاقه

بهره مبلغی است که برای وام یا خط اعتباری پرداخت می شود .

32. ورود به مجله (JE)

نحوه ایجاد به روزرسانی و تغییر در کتاب های یک شرکت ورودی های مجله نام دارد. هر ورودی ژورنال باید شامل یک شناسه منحصر به فرد (برای ثبت ورودی) ، یک تاریخ ، یک بدهی / اعتبار و یک کد حساب (که تعیین می کند کدام حساب تغییر می کند) باشد.

33. نقدینگی

اصطلاحی مشهور در سراسر جهان است بع پول نقد رایج اشاره دارد. به عنوان مثال ، سهام بیشتر از یک خانه به عنوان نقدینگی محسوب می شود زیرا شما قادر هستید سهام را سریعتر از املاک و مستغلات بفروشید.

34. مواد

این عنوان نشان می دهد که آیا اطلاعات بر تصمیمات تأثیر می گذارد یا خیر. به عنوان مثال ، اگر شرکتی به میلیون ها دلار درآمد داشته باشد ، مبلغ 0.50 دلار به سختی قابل توجه است.

35. در اعتبار / در حساب

خریدی که به صورت اعتبار یا حساب انجام می شود ، خریدی است که در آینده دور پرداخت می شود اما خریدار بلافاصله از مزایای آن خرید بهره مند می شود. "متصدی بار ، آن را روی برگه من بگذار ..."

36. سربار

آن هزینه هایی است که مربوط به اداره مشاغل است سربار نام دارد. سربار اغلب شامل اجاره و حقوق اجرایی است. همچنین آنها شامل هزینه هایی نیستند که محصول را ایجاد می کنند یا خدمات را ارائه می دهند. 

37. حقوق و دستمزد

زمانی که پرداختی به حقوق ، دستمزد ، پاداش و کسر کارکنان اشاره دارد حساب حقوق و دستمزد نام دارد. در ترازنامه این اغلب  به عنوان تعهدی ظاهر می شود که شرکت در صورت وجود حقوق تعطیلات تعلق گرفته یا دستمزدهای پرداخت نشده ، بدهکار است.

38. ارزش فعلی (PV)

ارزش فعلیاصطلاحی است که به ارزش یک دارایی در زمان امروز اشاره می کند. براساس این نظریه پول نقد امروز با توجه به مفهوم تورم ، ارزش بیشتری از پول نقد فردا دارد.

 

مجیدکریمی.دبستان شهیدداریوش بینش 2.فردیس کرج


[ جمعه 100/3/14 ] [ 1:41 عصر ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب