سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلم یار_majid karimi
 
قالب وبلاگ

بسمه تعا لی                     

                   فعّـا لیّت هایی که در جهت تشویق دانش آ موزان کلاس چهارم 6/4  (نام معلم :مجید کریمی)برای بهبود امر یادگیری صورت گرفته است به شرح زیر     می باشد :  

  • 1) گروه بندی دانش آ موزان در 10 گروه ؛ که 8 گروه 4 نفری هستند و2گروه 3 نفری هستند . هر گروه دارای یک نفر به عنوان سرگروه ویک نفر به عنوان ومعاون گروه ویک نفر به عنوان نویسنده گروه ویک نفر به عنوان خواننده گروه انجام وظیفه میکند. ووظیفه ی هرنفر در گروه مشخص شده است . مسؤلیت کل گروه بر عهده ی سرگروه می باشد ومعاون در این امر به وی کمک می کند ونویسنده گروه کارها یی که مستلزم نوشتن باشد را انجام می دهد وخواننده گروه مطالبی که مستلزم خواندن با شد راانجام می دهد وعلاوه بر آن سخنگوی گروه نیز می باشد.این کار درکلاسهایی که تعداد دانش آ موزان زیاد است ،واقعأ معجزه می کند طوری که احساس نمی کنی کلاس به این شلوغی داری .هم مشارکت دانش آموزان زیاد است وهم نظم برقرار است وهم عدالت بین کل کلاس رعایت می شود.مثلأ در هر جلسه می توان از کل کلاس درزمانی خیلی کم ارزشیابی کرد ؛بدین صورت که از هر گروه سؤالی پرسیده می شود وگروه با هم مشورت می کند ودر نهایت ،سخن گوی گروه بلند می شود وجواب می دهد .پرسیدن سؤال هم باید نظم داشته باشد.طوری که دانش آموز بداند از گروه یک شروع میشودوبه مثلأ گروه ده پایان می یابد ویا بالعکس.

 

  • 2) یکی دیگر از راه های تشویق دانش آموزان در کلاس من این است که، اعضای هر گروه را بانام گروه مربوطه روی دیوار کلاس وبه تفکیک نصب کرده ام وهر گروه طرح مخصوص خود رادارد مثلأ یک گروه برگ یک نوع درخت است وبا رنگ مخصوص وگروه دیگریکی از اشکال هندسی رادارد وبارنگی مخصوص . واگر دانش آموزی پیشرفت محسوسی داشته باشد ویا بسیار خوب باشد ودر دروس مختلف یک ستاره کوچک یا بزرگ می گیرد. ستاره کوچک پنج امتیازی است وستاره بزرگ ده امتیازی است واگر هر دانش آموز امتیازش به حد نصاب تعیین شده مثلا صد امتیاز برسد جلوی صف کلیه ی دانش آموزان مدرسه به وی جایزه داده میشود وازاو تقدیر می شود.

 

  • 3) یکی دیگر از راههای تشویق دانش آموزان در کلاس من تهیه ی جوایز ارزان قیمت مثل مداد پاک کن یا خودکارهای ارزان قیمت ویا مداد تراش و حتی شکلات و آب نبات است که بعضی مواقع درصورت حل مسئله ای مشکل ویا دادن جواب صحیح پس از تدریس درس جدید ویا پیشرفت محسوس دانش آموز ضعیف به وی داده می شود.

 

  • 4) معمولا درکلاس من دانش آموزی که پیشرفت داشته باشد مسئولیتی در کلاس به وی می دهم که خیلی هم مورد استقبال دانش آموزان واولیا قرار گرفته است.مثل :مسئول کمد کلاس ، مسئول کتابخانه ی کلاس ،مسئول ثبت تکالیف کلاس ،مسئول ثبت نمرات کلاس ، مسئول بهداشت کلاس ،مسئول گروه سرود کلاس ، مسئول گروه تئاتر کلاس ، مسئول نصب ستاره ها . که هر کدام از مسئولیت ها را دو نفر هم می توانند اداره کنند. این کار نمایشی است از مسئولیت پذیری دانش آموزان درآینده واجتماع.

 

  • 5) برگزاری نمایشگاه کلاسی وتقدیر از کارهای برتر دانش آموزان کلاس بهترین راه تشویق دانش آموزان است در انجام کارهای بهتر وبیشتر ،در صورتی که امکان برگزاری این نمایشگاه در مدرسه امکان پذیر نباشد.

 

  • 6) نصب کارهای خوب دانش آموزان در سالن مدرسه ویا کلاس طوری که در معرض دید سایرین باشد .مثل روزنامه دیواریها ونقا شیها و... که با هماهنگی مسئو ل محترم پرورشی مدرسه جناب آقای عابدی، این کار در کلاس ما صورت گرفته است.

 

  • 7) دانش آموزانی که دردرس های مختلف ضعیف بودند واکنون پیشرفتی داشته اند ،درکلاس مورد تشویق قرار می گیرند . این کار باعث رشد بیش از پیش دانش آموزان می شود .

 

  • 8) ایجاد محیطی شاد ومفرح در کلاس و پرهیز از داشتن کلاسی خشک وبی روح بهترین پاداشی است که دانش آموزان کلاس در اثر سعی وتلاش خود برای یاد گیری می توانند به دست آورند درغیر این صورت سخت گیری ها بیشتر می شود .

 

مشخص کردن نفرات برتر کلاس ونصب عکس آن ها در تابلوی مدرسه با همکاری معاونت پرورشی مدرسه  .


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 2:32 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب