سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معلم یار_majid karimi
 
قالب وبلاگ

ناسازگاری دانش آموز با معلم و راهکار های آن

از  مدرسه متنفرم،از  معلم متنفرم .

نیک با عصبانیت از مدرسه به خانه آمد.کوله پشتی اش را کف آشپزخانه  انداخت و با یک لگد آن را بطرف اتاق شوت کرد. "او مهربان نیست  ! اصلا به من توجهی ندارد.

فقط دو هفته از مدرسه ها گذشته است و کودکان با معلم هایشان در تنش هستند .

چنانچه کودک شما "همانند نیک " باشد ، چگونگی برخورد شما با این موضوع  می توانید این شرایط را خیلی بد تر ویا خیلی بهتر نمایید.

کودکان از ما الگوی رفتاری می گیرند.عکس العمل مادر نیک نسبت به تخیل ابتدایی فرزندش بسیار مهم است . اگر مادر سریعا همگام با  او ناراحت شود در واقع عصبانیت او را تغذیه نموده است .این نوع عکس العمل تغییر رویه کودک برای هماهنگ و همگام شدن با معلم را دچار مشکل خواهد کرد .  چنانچه مادر به جای همدردی کردن با فرزند ، او را در موقعیت حل مساله قرار دهد ،مادر بهتر می تواند یک نوای هماهنگ در طول سال برای کودک ایجاد نماید .

نانسی مادر نیک با تجربه و با درایت  است .نیک یک کودک چهار ساله است و اولین کودک او نیست که با معلم خود مشکل دارد . نانسی در طول سال ها آموخته است که چه چیز مفید است و چه چیز غیر مفید  .او می گوید "به همان اندازه که من کودکانم را دوست دارم ، می دانم اولین تاثیر پذیری آنها با معلم ،کلاس ومدرسه جدید همیشه راست نیست ."من

گمان میکنم که مهمترین مطلبی که من می توانم به او بیاموزم  این است که این مساله وقت هر دوی ما را  خواهد گرفت .

همانطور که گفتیم ،نانسی و من مجموعه باید ها و نباید ها را برای والدینی که کودکانشان در دو هفته اول مدرسه مشکل دارند پیشنهاد نموده ایم .

نکاتی در جهت کمک به کودکان  در رویارویی با  معلمان

از  اظهار نظر کودک نسبت به معلم بطور سریع  حمایت نکنید.

بدلیل اینکه کودکان احساسی وظاهر بین هستند اغلب تفسیر خوبی از رفتار افراد ندارند . اگر کودکی شکوه کرد که معلم او را دوست ندارد ،ممکن است بعضی از رفتار ها و گفته های معلم را به اشتباه برای خود توجیه کرده باشد .بدون اینکه نظرات او را قبول یا رد کنید ، جزئیات را از او سؤال کنید .نقش شما در این مرحله فقط این است که از دید او به شرایط نگاه کنید . هنگامی که او آرام شد شما میتوانید ایده ی دیگری را مطرح کنید .

در مقابل کودک خود از معلم انتقاد نکنید .

با انتقاد از معلم در مقابل کودک نگرانی و رابطه بسته بین آنها تشدید می شود . بجای انتقاد  شرایطی فراهم نمایید تا کودک بفهمد که شما ضمن در نظر داشتن نظرات او، شرایط برای تفاهم  دو طرفه  بهتر خواهد شد .از کودک بخواهید در روز اول و یا دوم موارد اتفاق افتاده را برای شما باز گو نماید .(به اطلاع شما برساند).

چند روزی تامل نمایید .

گاهی اوقات برای بعضی از افراد مدت زمانی طول می کشد تا خود را با دیگران سازگار نماید . مطمئن شوید که با عکس العمل های کودک تان همراه هستید .بار ها موقعیت هایی را  دیده ام که کودک متحول شده اما والدین  هنوز در مورد  شکوایه اولیه کودکشان گمانه زنی میکنند.

به کودکتان کمک کنید که بفهمد معلم مجبور نیست بهترین دوست او در امر یادگیر باشد .

این یک مهارت مهم است . در زندگی به دفعات مکرر اتفاق می افتد که افراد ضرورتا با اشخاصی کار می کنند که مورد علاقه او نیستند.تا زمانی که از موقعیت  سو استفاده نشود ،وموضوع صرفا تفاوت شخصیتی  و یا رقابت سالم  باشد ،سال تحصیلی یک موقعیتی است که  کودک شما یادگیر بگیرد که چگونه بهترین  شرایط را فراهم آورد . به کودک کمک کنید تا مورد قابل ستایشی برای معلم خود بیابد هرچند که او را دوست نداشته باشد.

کودک را یاری کنید تا بفهمد که ارتباط دو نفری است و او باید با دیگران در تماس باشد .

آیا کودک شما معلم را با لبخند دوست دارد ؟ آیا او با تکالیف انجام شده و سؤالات مفید پیش آمده درابطه با موضوع درسی به مدرسه می آید ؟آیا تا کنون درخواست کمک به معلم در خارج از کلاس را داشته است ؟یک موقعه ای من و یکی از پسرانم بازی خودمانی شدن با معلم را اجرا کردیم .بعد از مدت زمانی، رابطه او با معلمش بخوبی بهبود یافت .

منصف باشید

اگر کودک شما رفتارهای  معترضانه ای دارد ، مهم است که بیطرفانه در رابطه با آنها در منزل بحث و بررسی شود . از کودک بخواهید در رابطه با اعمالی که باعث ناراحتی معلم شده فکر کند و بیاندیشد  چه کاری را می توانست جایگزین چنین اعمالی کند .

بخاطر داشته باشید که هر معلمی دوست دارد در شغل خود بهترین باشد .

قریب به اتفاق معلمان نسبت به شغل خود احساس مسوولیت می کنند و مراقب کودکان هستند . وقتی تعهدات آنها تصدیق شده باشد و آنها احساس حرمت از طرف والدین کنند، مدت زمان طولانی تر را با شما همکاری خواهند نمود .

 مشکل رابطه  دانش آموز با معلم قابل حل است ، جنگ و دعوایی نیست که برنده یا بازنده ای داشته باشد .نگرانی خود را ابراز نمایید و نظر معلم را جویا شوید .بدین ترتیب می توانید مطالب زیادی در مورد فرزندتان کسب نمایید .

با آغوش و ذهنی باز با معلم جلسه بگذارید .

ازهر گونه  اطلاعاتی که معلم بتواند به فرزندتان کمک کند و مؤثر باشد فرو گذار نکنید .

اگر کودک شما تحت تاثیر مشکلاتی در منزل بوده ویا در سال گذشته تجربه بدی از مدرسه دارد ،بطور مثال ،از مدرسه اخراج شده است .برای معلم مهم است که درباره تجربیات و نظرات کودک شما اطلاعاتی را داشته باشد .

تلاش کنید تا اینکه شما و معلم هر کدام جلسه شفافی در جهت بهبود شرایط ایجاد نمایید.

برنامه ای را جهت پیگیری جلسات تدوین نمایید .

از معلم بخاطر وفتی که صرف می کند و دقت نظری که دارد تشکر نمایید .

هر شخصی دوست دارد که مورد تقدیر واقع شود .

آخرین ملجا جهت استیناف قدرت بالاتر تقدیر و تشکر است که گاهی اوقات ضروری می باشد . گاهی اوقات مدیر و یا معاون مدرسه برای حل مساله حمایت جانبی و یا ارئه طرق خوبی را بدون جابجای کلاس دانش آموز عرضه خواهند نمود. در این مورد تلاش صادقانه شما حائز اهمیت است .

گاهی اوقات دانش آموزی بدلیل خجالت از دید معلم مخفی میماند و نمی تواند خود نمایی کند . گاهی نوع یادگیری کودک با روش تدریس معلم هماهنگ نیست و این مساله یک سال موفقیت را برای کودک بهمراه نخواهد داشت .و البته معلمان نیز همانند دیگر مردم مشکلات خاص روزمره خود را دارند که مانع ارائه راهکار خاص برای مشکلات رفتاری کودک می شود  در این مورد خاص عاقلانه آن  است که ضمن صحبت با مدیر ، کلاس کودک را جابجا کنید .

چنانچه مقرر شد که کودک جابجا شود دقت نمایید که چگونه موضوع را به او خواهید گفت . برا ی اینکه کودک شما نسبت به مدرسه و معلم ها بدبین نباشد از معلم نکات منفی را یادآور نشوید . در مقابل نکات مثبت را باز گو نمایید . اجازه دهید تا کودک شما مفتخر باشد به اینکه در مدرسه ای مشغول است که تلاش آن در جهت بهبود روابط معلم و شاگرد است .

وقتی که کودک  معلم را دوست ندارد .

در مدارس امروزی دانش آموزان معلمان جدید خود را یا با زحمت تحمل می کنند و یا از آنها نا امیدهستند .

اینکه کودکی از معلم خود راضی است ،واقعا نعمتی است. اما اگر در اولین روز و یا هفته اول در مدرسه پایی کج گذاشته شود شما باید هم پای کودک خود به بحث بنشینید و علت احساسات بد کودک  نسبت به معلمش را تشخیص دهید     .
این مورد بطور خاص شامل اولیا ء دانش آموزان دوره ابتدایی می شود . در دوره راهنمایی و متوسطه کودکان می آموزند که حد اقل یکی از معلمان را که مورد علاقه اشان نیز نیست تحمل کنند.  اما در مدارس ابتدایی گزارشات کودک نسبت به معلم بسیار مهم است ، زیرا 9 ماه را باید با یک  معلم باشد .

آیا  جابجایی کودک خود را درخواست خواهید نمود ؟ شخصا ، اینجانب با این ایده موافق نیستم .بچه ها باید بیاموزند  که زندگی همیشه بر وفق مراد نیست . اما از طرفی اگر شما مشکلی را متوجه شدید باید برای حل آن قدم بردارید . در اینجا پیشنهادات کاربردی برای زمانی که بچه ها از معلمشان اعلام نارضایتی نمودند هست :

به نظرات آنها گوش کنید و علت چنین احساسی را از آنها جویا شوید .چنانچه دلایل آنها منطقی بنظر آمد ، همراه با آنها برای دیدار معلم بروید .اغلب کودکان در روز های اول مدرسه  زود به قضاوت و نتیجه گیری می رسند بدون اینکه درکی از قوانین کلاس ،دستورات و نظرات معلم داشته باشند .

بدون دعوت به مدرسه فرزندتان مراجعه نمایید . با حضور داوطلبانه می توانید دور نمای خوبی از کلاس و معلم داشته باشید . آیا از دیگر دانش آموزان و یا والدین دیگری شکایتی در مورد معلم شنیده ابد ؟هنگامی که داوطلب  حضور در کلاس درس می شوید مراقب سخنان و اتفاقات جاری کلاس نه تنها از زبان کودک خود بلکه سایرین نیز باشید .

قبل از هر تغییری نکات مثبت معلم را در نظر داشته باشید .چنانچه بیکباره وارد شدید و درخواست جابجایی نمایید ،کودک شما چنین خواهد پنداشت که :"مادر هر موقعیت ناخوشایندی  را در زندگی تغییر خواهد داد".به کودک خود بیاموزید (در خلال رشد و تربیت او شرح دهید)که او  لازم است بداند زندگی همیشه هموار نیست .

در فراز و نشیب های شغلی موقعیت هایی پیش می آید که شما از رئیس و همکار خود خرسند نیستید . اما شما نمی توانید در هر زمان شغل خود را بخاطر مافوق ها و همکارانتان تغییر دهید . در عوض توضیح دهید چقدر مهم است که در کنار قوانین کلاس  وظایف خود را انجام دهید و تحمل داشته باشید بنابراین معلم هیچ عذری در جهت عدم دوست داشتن شما نخواهد داشت    .   
در مورد دیگر همکلاسی هایش جویا شوید که آیا آنها نیز چنین احساسی را دارند .و از طرف دیگر اغلب قضاوت های غلط  کودکان متاثر از الغای احسات منفی کودکان دیگر است . اتفاق دیگر اینکه ممکن است کودکی که معلم خود را بد تلقی نماید بدلیل عمل خلافی از طرف معلم مورد سرزنش واقع شده است . شما باید به کودک خود بیاموزید که همیشه خود بدون تاسی از دیگران قضاوت نماید.       
همراه کودک تان به مدرسه بروید از او بخواهید تا مقررات کلاس را برای شما باز گو نماید. باید ها و نباید های کلاس معمولا در روی تابلو نصب است . تنها به این  فرصت مناسب اکتفا نکنید تا  فرزندتان "سخت گیری معلم را "به آسانی شرح دهد . هر روز کیف او را برای اطلاع از وظایف و تکالیف ش بررسی نمایید.     
اگر تمام کار ها را انجام داده اید و هنوز فرزند شما از معلمش ناراضی است باید یک جلسه خصوصی را ترتیب دهید . بیشتر مواقع معلم از احساسات درونی کودک شما آگاه نیست.با این جلسه همه ی احساس های غلط فرزند شما بطور امیدوارنه ای قابل ترمیم خواهد بود   .

در پایان ، برای والدین که کودکان بزرگتر دارند نیز ایده ی خوبی است تا ضمن برگزاری جلسه ای مشکل فرزند خود را در مورد معلم حل کند . فقط بدانید که در نظر داشتن رفتار دانش آموزتان است که  می تواند اوضاع درسی  او را بهتر نماید .

چگونه با معلم  کودک تان هماهنگ شوید ؟

قدم اول

با معلم در ارتباط باشید . معلم را مطمئن سازید که مشتاق جلسات اولیاء و آموزش خانواده هستید . هدف از ارتباط با معلم را مشخص نمایید و در این مورد است که بهتر می توانید با او هماهنگ شوید . تلاش کنید که خود او را بشناسید نه فقط معلمی اش را .

 

قدم دوم

با کودک خود در ارتباط باشید . چنانچه از نکات مثبت  معلمش برای شما باز گو کرد ، در جلوی او از معلمش تقدیر نماید .هرچقدر نکات مثبت را در نظر داشته باشید سازگاری فرزند تان با معلم بیشتر خواهد بود .

قدم سوم

زمانی که بیشتر معلم ها دوست دارند نقطه مقابل خود را فقط دانش آموز قرار می دهند(از او کار زیاد می خواهند ) با خطوط قرمز و کاغذ بازی هایی محصور می بیند. بگذارید معلم فرزندتان متوجه قدر شناسی شما در مقابل زحمات او بشود هر چند که با همه ی اعمال او موافق نیستید .

                                                                                                                        قدم چهارم

همچنان درگیر امور فرزند تان باشید . اطمینان حاصل کنید که از هر آنچه در کلاس درس می گذرد اطلاع دارید و راهی برای فعال بودن بیابید بطور  داوطلبانه و یا حتی با فرستادن میان وعده های  ساده .حتی اگر با همه ی اعمال معلم موافق نیستید اتفاقاتی هستند که با حضور شما مسائل مثبتی را کسب خواهید نمود .

قدم پنجم

مطمئن و شاکر باشید که تمام فعالیت ها و چشم پوشی  داوطلبانه شما بازتاب فوق العاده در طول سال تحصیلی برای فرزندتان خواهد داشت .

اگر کودک شما با معلمش سازگار نباشد ؟

اغلب کودکان در اول سال تحصیلی به والدین شان گلایه دارند که معلمشان را دوست ندارند .

آنها ممکن است دلتنگ معلم سال قبل باشند .و یا نگران عدم هماهنگی با کلاس جدید هستند .

اما ، چنانچه بعد از دو ماه  هنوز فرزند شما با معلمش مشکل دارد لازم است اقداماتی را انجام دهید .این موارد را آزمایش کنید :

1.  با کودک خود صحبت کنید ."من می دانم که تو چیزی را از من مخفی می کنی شما خانم "اسمیت" را دوست ندارید .میتونی مواردی را که باعث شده شما او را دوست نداشته باشی به من بگی "؟با دقت گوش دهید - حرف توی دهان کودکتان نگذارید .(حرف او را قطع نکنید .)

2.  قرار ملاقات برای صحبت کردن  با معلم بگذارید .هر آنچه را شنیده اید بازگو نمایید . به معلم بگوئید "من برای انتقاد نیامده ام .من اینجا هستم تا با کمک شما مشکل را حل نمایم .

3.  مرور کنید شاید شما یا معلم راهی را جهت کمک به کودکتان بیابید . شاید معلم میز او را عوض نماید یا یک مقداری بیشتر در مورد پایان دادن پروژه او متذکر شود . برای اینکه سوء تعبیری رخ ندهد بعد از جلسه برای معلم نامه کوتاهی در باره ی تصمصمات خود  بنویسید.و از او برای صرف وقت تشکر کنید . کودک خود را در جریان جلسه با معلم بگذارید و تصمیمات را اعلان کنید.روز های بعد با دقت به نظرات کودک گوش دهید .اغلب کوچکترین تغییرباعث می شود تا فرزند شما نظر ش در باره مدرسه و معلم بهتر گردد.

5. اگر همچنان مشکل وجود دارد ، با اشخاص دیگری در مدرسه ، احتمالا مشاور و یا مدیر صحبت شود .ضروری است که به کودک خود بگوئید :"این یک امر طبیعی است ، اما گاهی اوقات لازم است که بیاموزیم با بعضی ها که دوست شان نداریم کار کنیم ."

درآخرین مرحله در بعضی موارد خاص لازم است که دانش آموز جابجا شود


[ شنبه 91/5/28 ] [ 1:7 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]

ساعت پنجم

ساعت چهارم

ساعت سوّم

ساعت دوّم

 

ساعت اوّل

ایّام هفته

فارسی

قرآن

قرآن

علوم

ریاضی

 

شنبه

هنر-کاروفن آوری

اجتماعی

فارسی

فارسی

ریاضی

 

یکشنبه

تفکروپژوهش

دینی

 

دینی

ورزش

ورزش

دوشنبه

قرآن

 

اجتماعی

اجتماعی

فارسی

ریاضی

سه شنبه

هنر-کاروفن آوری

هنر-کاروفن آوری

فارسی

علوم

ریاضی

چهارشنبه

 

انجام تکالیف وفعّالیت های خارج ازکلاس - مروری بر درس های گذشته و رفع نقاط ضعف

 

پنج شنبه

 

انجام مابقی فعالیت ها-نظافت و پاکیزگی - آمادگی لازم جهت شروع یک هفته ی خوب

جمعه

 

 

 


[ شنبه 91/5/28 ] [ 12:57 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
چرا آمریکا از القاعده در سوریه حمایت می کند؟

"سیمور هرش" روزنامه نگار شهیر آمریکایی 5 سال پیش در مقاله ای نسبتا طولانی در نشریه "نیویورکر " از همکاری "جورج بوش" رئیس جمهور وقت آمریکا و عربستان سعودی برای تضعیف ایران ، سوریه و حزب الله لبنان خبر داده بود. وی تصریح کرده بود: برای تضعیف شیعیان درخاورمیانه دولت جورج بوش تصمیم به تغییربرخی اولویت هایش درخاورمیانه گرفته و با همکاری دولت عربستان و از طریق ایجاد سازمان های زیرزمینی در لبنان پروژه مقابله با حزب الله لبنان در بیروت را کلید زده است. نتیجه همکاری دولت آمریکا و عربستان سعودی بوجود آمدن گروه های سنی افراطی شد که گرایش های بسیار زیادی به القاعده دارند.

القاعده همان است که آمریکا وجب به وجب خاک افغانستان را دنبال آنان بود


[ جمعه 91/5/20 ] [ 11:37 عصر ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]

در تایپیک مربوط به روز ششم مرداد نسخه نهایی شده کتاب ریاضی ششم دبستان را همراه با بخشی ازروش تدریس آن جهت استفاده همکاران قرا ردادم . در این تایپیک بخش دیگری از روش تدریس ریاضی ششم را می گذارم ؛امیداست که مورد استفاده همکاران ارجمند قرار بگیرد.

فصل دوم()

درس 1


 درس 2


 راه برد حل مسئله 

درس 3

درس4

فصل سوم()

درس 1

درس 2

راه برد حل مسئله

 فصل چهارم() درس 1

منبع:آموزش ریاضی


[ سه شنبه 91/5/17 ] [ 1:55 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]

 سیستم نمره گذاری این برنامه تابع نظام کلی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی پایه ششم یعنی سیستم 20 نمره ای می‏باشد. در هر نیمسال تحصیلی 10 نمره به ارزشیابی مستمر که براساس برگه‏ های ثبت مشاهدات انجام می‏گیرد، و 10 نمره به ارزشیابی براساس بررسی کتاب کار اختصاص می‏یابد؛ از 10 نمره‌ی بررسی کتاب کار، 5 نمره به صحت عملکرد دانش ‏آموز در انجام خودارزیابی ‏ها و 5 نمره به صحت و دقت در انجام فعالیت‏ های کتاب کار اختصاص می‏یابد.

نکات حائز اهمیت این است که :

  • خودارزیابی در نمره‏ دانش ‏آموز تاثیری ندارد. این امر در نگاه اول ممکن است موجب بی ‏اهمیت جلوه نمودن خودارزیابی و نتایج آن تلقی شود. اما با توجه به نقش خودارزیابی در ارتقا شناخت دانش ‏آموز نسبت به خود و بهبود توانایی فراشناخت او خودارزیابی در این برنامه جایگاه ویژه‏ ای می‏ یابد.
  • در استفاده از برگه‏ های خودارزیابی دانش آموزان و نمراتی که توسط معلم داده می‏شود کامل، درست و دقیق انجام دادن خودارزیابی‏ ها ملاک و معیار بررسی است.
  • هنگام بررسی برگه‏ های خودارزیابی‏ دانش ‏آموزان ممکن است معلم پی ببرد که دانش ‏آموز توانایی‏های  خود را کمتر یا بیشتر از حد واقعی ارزیابی کرده است، در این صورت پیشنهاد می‏شود هنگام بررسی خودارزیابی ‏ها گفت‏و گویی مختصر با دانش ‏آموز مورد نظر انجام شود. در این گفت‏ وگو بر سر معیارهای قضاوت در مورد خود برای رسیدن به صحت و دقت توافق می ‏شود.

 

نوع ارزشیابی

ارزشیاب

ابزار

معیار

زمان انجام

نمره

فرایندی

دانش آموز

برگه‏ ی خودارزیابی کتاب کاردانش ‏آموز

سؤالات برگه‏ ی خودارزیابی کتاب کار

بعد ازهر چهار فعالیت و در پایان سال تحصیلی

-

آموزگار

 

برگه‏ ی ثبت مشاهدات

مطابق برگه‏ ی پیوست درکتاب معلم

هر جلسه برای تعدادی از دانش‏ آموزان

10

برگه‏ ی خودارزیابی کتاب کار دانش ‏آموز

صحت و دقت در انجام خودارزیابی

هر دو ماه یک بار

5

برگه ‏ی فعالیت کتاب کار دانش ‏آموز

صحت و دقت در انجام فعالیت‏ های کتاب کار

هر دو ماه یک بار

5

جمع نمرات

20


[ سه شنبه 91/5/17 ] [ 1:55 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
سروش ایمان  چیست؟ اولین نرم افزار آموزش هوشمند قرائت قرآن در جهان اسلام. امروز برای شما عزیزان نرم افزار قرآنی سروش ایمان 2 برای گوشی های موبایل که از آندروید پشتیبانی می کنند، آماده دانلود کردم. شما هم اکنون می توانید نرم افزار هوشمند قرآنی سروش ایمان را از این سایت دریافت نمایید. قابلیت‌ ها [...]
[ یکشنبه 91/5/15 ] [ 6:24 عصر ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
برای دیدن فال خود به ادامه مطلب مراجعه کنید…   فروردین: امروز شما مجبورید حتی به مسائل خیلی جزئی هم توجه کنید، چرا که در غیر این صورت زندگیتان آشفته و بی‌نظم می‌شود. اگر مهلتی برای کارهایتان در نظر گرفته شده خیلی مهم است که به آن اهمیت بدهید، برای اینکه عدم توجه شما به [...]
[ یکشنبه 91/5/15 ] [ 6:24 عصر ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
رمضان المبارک ماه مهمانی خدا
alt
در طلیعه‌ی ماه رمضان خداوند از ما سؤال می‌فرماید که:

«اَلَمْ یأْنِ لِلَّذِینَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِکرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا یکونُوا کالَّذِینَ أُوتُوا الْکتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَیهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَکثِیرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ»[سوره حدید، آیه 16 ] آیا هنگام آن نشده که قلوب مؤمنین با رؤیت عظمت حق و آیات الهی به خشوع آیند و مانند یهود و نصاری نباشند که با گرفتارشدن به آرزوهای بلندِ دنیایی قلب‌هایشان از رؤیت الهی محروم شد و اکثراً از دین خارج شدند؟



فضائل ماه رمضان

http://www.hodablog.net/PageItem-724.aspx

ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خدا

http://www.hodablog.net/PageItem-383.aspx

ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن

http://www.hodablog.net/PageItem-384.aspx

ماه مبارک رمضان ماه نمازودعا واستغفار

http://www.hodablog.net/PageItem-391.aspx

ماه مبارک رمضان ماه حضورمؤمنین در مساجد

http://www.hodablog.net/PageItem-393.aspx

شرح دعای روزهای ماه مبارک رمضان

http://www.hodablog.net/PageItem-723.aspx

سی جزءقرآن مجید موبایلی بر اساس جزء بجزء
جهة سهولت در تلاوت جزء بجزءقرآن مجید طبق رویه معمول ماه مبارک رمضان که هرشب یاروز یک جزء تلاوت میشود در سی جزء تهیه وتنظیم شده است که قارئین محترم کلام الله مجید از آن استفاده نمایند بعلاوه قسمت سوره بسوره که بر اساس 114 سوره تنظیم شده است
http://www.hodablog.net/PageItem-727.aspx

پخش آنلاین قرآن مجید
http://www.hodablog.net/PageItem-719.aspx

یـک مــاه بــاقــــرآن
http://www.hodablog.net/quranointernet.html


[ جمعه 91/5/6 ] [ 1:53 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
1391/04/31

بیانات در محفل انس با قرآن

alt

اول رمضان المبارک 1433

بسم‌اللّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌
خدای متعال را از اعماق دل و همه‌ی زوایای جان سپاسگزاریم که توفیق انس با قرآن و لذت از تلاوت قرآن را به ما، به ملت ما، به مردم ما عنایت کرده است. یقیناً هر یک از این جلساتی که برای قرآن و تلاوت قرآن تشکیل میشود و عندلیبان قرآنی در آن نغمه‌سرائی میکنند، تأثیر بسزائی در تعمیق ایمان و عشق و محبت ما به قرآن دارد؛ و همه چیز در گرو همین است. اگر ملتی عقیده‌ی به حق را، عقیده‌ی به قرآن و معارف اسلامی را همراه کرد با محبت، رنگ و بوی لطیف گل محبت است که میتواند اعتقادات عمیق را در عرصه‌ی زندگی انسان بارور کند. اگر این عقاید، این پایبندی‌های عقلانی، با محبت و با عواطف عجین و همراه شد، آن وقت عرصه، عرصه‌ی عمل قرآنی خواهد شد؛ توفیقات، روزافزون خواهد شد؛ پی‌درپی خواهد شد؛ ما دنبال این هستیم. اگر این محافل قرآنی بتواند دلهای ما را فراتر از جنبه‌ی عقلانی، از جنبه‌ی عاطفی و علقه‌ی عشق و محبت، به قرآن نزدیک کند، مشکلاتی که بر سر راه جامعه‌ی اسلامی است، برطرف خواهد شد؛ این اعتقاد ماست.

حضور زنان اجلاس بیداری اسلامی در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله



[ جمعه 91/5/6 ] [ 1:53 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]

نواها و تواشیح های ماه مبارک رمضان
alt

دانلود تواشیح اسماءالحسنی با حجم 469 کیلوبایت

دانلود تواشیح بسم الله النور با حجم 487 کیلوبایت

دانلود تواشیح یا علی یا عظیم با حجم 616 مگابایت

دانلود تواشیح اَللّهُمَّ لَکَ صُمنا وَ عَلی رزقِکَ اَفطَرنا – گروه اهل بیت با حجم 131 کیلوبایت

دانلود تواشیح اللهم اهل الکبریاء والعظمه – گروه اهل بیت با حجم 523 کیلوبایت

دانلود تواشیح سُبحانکَ یا لا اِلهَ اِلّا أنت، الغَوث الغَوث با حجم 979 کیلوبایت

دانلود تواشیح اَللّهُمَّ رَبَّ شَهر رَمَضانَ – گروه اهل بیت با حجم 399 کیلوبایت

دانلود تواشیح مولای یا مولای با حجم 326 کیلوبایت

دانلود تواشیح سبحانَ الالهِ الجَلیل با حجم 550 کیلوبایت

دانلود تواشیح یا دائمَ الفَضل عَلی البریَّه با حجم 246 کیلوبایت

دانلود تواشیح بَلغَ العُلی بکمالِهِ    کشفَ الدُجی بجَمالِهِ با حجم 174 کیلوبایت

دانلود دعای سحر با صدای آقای فرهمند با حجم 1?8مگابایت

دانلود دعای سحر با حجم 3?36 مگابایت

دانلود مناجات سحر ( حرم امام رضا علیه السلام )  با حجم 3?99 مگابایت

دانلود مناجات سحر (ذبیحی) با حجم 1?96 مگابایت

دانلود تواشیح ربنا با حجم 567 کیلوبایت

دانلود تواشیح رب شهر رمضان (اصفهانی) با حجم 495 کیلوبایت

دانلود مناجات سحرگاهان با حجم 871 کیلوبایت

دانلود تواشیح دعای فرج با حجم 339 مگابایت

دانلود تواشیح جوشن کبیر با حجم 1?07 مگابایت

دانلود تواشیح یا سریع الرضا با حجم 614 مگابایت

دانلود تواشیح بهار عید – گروه محراب با حجم 197  کیلوبایت

 

alt



[ جمعه 91/5/6 ] [ 1:53 صبح ] [ majidkarimi-دبستان شهیدداریوش بینش فردیس کرج ]
   1   2   3   4      >
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

امکانات وب